Loializarea clientilor si cum te poate ajuta tehnologia CRM in acest sens

In articolul de mai jos, iti impartasim cateva idei despre cum sa dezvolti o relatie de durata cu clientii tai si cum sa folosesti tehnologia CRM in acest sens.

E tentant sa te concentrezi asupra clientilor noi sau asupra vanzarilor mai mari. Dar atentia fata de clientii deja existenti, indiferent cat de mici sunt, este esentiala pentru a-ti mentine afacerea infloritoare.

Sa urmaresti in permanenta nevoile clientilor are un efect foarte pozitiv asupra acestora. Iar urmarirea si relationarea eficienta incepe imediat dupa vanzare, atunci cand ai ocazia sa iti suni clientul sa ii spui multumesc si sa afli cat de multumit este de produsul sau de serviciul tau.

Dincolo de asta, exista mai multe modalitati eficiente prin care ii poti face pe clientii tai sa iti ramana aproape.

1. Lasa-i pe clientii tai sa stie ce faci pentru ei.

Poti face asta sub forma unui buletin informativ sau poate uneori… chiar sub forma unui apel telefonic. Oricare ar fi metoda pe care o alegi, cheia e sa scoti in evidenta intr-un mod elegant si cald ce serviciu excelet le oferi acestora. Daca nu mentionezi niciodata toate lucrurile pe care le faci pentru clientii tai, este posibil ca acestia sa nu le observe.

2. Scrie frecvent note personale.

Si tine cont ca cele mai apreciate pot fi cele scrise de mana. Arata mai multa preocupare. Spre exemplu, daca te intalnesti cu un client vechi la un eveniment, ii poti trimite apoi o nota: “A fost minunat sa va vad la petrecerea de aseara. Va voi suna la inceputul saptamanii.”

3. Pastreaza intotdeauna un ton personal.

Evident, e important ca discutia sa fie una profesionala, dar nu uita ca, in cele din urma, stai de vorba cu un om si este esential sa pui in lumina si latura umana.

4. Nu uita de ocaziile speciale.

Trimite ganduri bune cu ocazia zilelor de nastere sau ori de cate ori simti ca e important si relevant. Darurile sunt si ele niste instrumente excelente. Nu e nevoie sa cheltuiesti o avere pentru a-ti arata grija si preocuparea fata de clientii tai. Foloseste-ti creativitarea in alegerea cadourilor si cauta sa ii faci pe clientii tai sa simta ca iti pasa cu adevarat de ei.

5. Foloseste tehnologia CRM.

Un soft CRM – managentul relatiei cu clientii te poate ajuta foarte mult sa le dezvolvolti clientilor tai loialitatea fata de afacerea ta. Un CRM te ajuta sa castigi mai mult timp pentru ceea ce conteaza si, indirect te ajuta sa le transmiti clientilor tai ca iti pasa cu adevarat de ei.

La urma urmei, nu exista nici un motiv sa nu ramai in contact regulat cu cu clientii tai. Foloseste-ti imaginatia si iti vor veni o multime de idei care te vor ajuta sa dezvolti o relatie de lunga durata cu clientii tai.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *