Cum sa vinzi eficient in mediul online

La inceput de saptamana, ne-am gandit sa iti impartasim cateva idei practice despre cum sa vinzi mai eficient in mediul online.

Sa incepem!

1. Lucreaza intens la asta.

Vanzarea online a produselor este unica datorita multitudinii de clienti pe care ii poti atinge. In acelasi timp, aminteste-ti, ca pentru atentia acelor clienti mai lupta si alte site-uri concurente.

Secretul este simplu: lucreaza intens. Lucrurile se vor misca probabil incet la inceput, dar cu cat mai mult timp si efort pui in crearea si in promovarea magazinului tau online, cu atat mai multe vanzari vei avea. E important sa apelezi la mai mai multe canale pentru a-ti comercializa produsele. Promovarea are nevoie de timp si de lucru in fiecare zi.

2. Alege o nisa potrivita.

Piata de nisa pe care doresti sa o vizezi este vitala pentru succesul afacerii tale. Nisele mai mici vor avea mai putina concurenta, oferindu-ti sanse mai mari de conectare cu potentialii cumparatori. Pe de alta parte, grupul tau de clienti va fi mai mic.

Gandeste-te la rolul pe care il joaca locul in vanzarea produselor online. Va trebui sa incluzi costurile si logistica livrarii in planificare. Retine ca produsele digitale, cum ar fi software-ul, muzica si cărțile electronice, pot fi vandute la nivel internațional si livrate instantaneu si, prin urmare, au o structura de cost usor diferita.

3. Ajuta clientul sa cumpere.

Vizitatorii site-ului tind sa aiba o atentie scurta. In general, ai cam in jur de 10 secunde pentru a le atrage atentia atunci cand acestia aterizeaza prima oara pe pagina ta. Ai grija sa nu pui obstacole in calea lor.

Si trei reguli de aur in acest sens sunt:

– Nu forta vizitatorii sa se inregistreze cand viziteaza pentru prima data site-ul tau;

– Nu face ca navigarea pe site-ul tau sa fie complicat de utilizat;

– Nu lungi procesul de cumparare si nu incerca sa colectezi o multime de informatii de la cumparatori. Cu cat sunt mai multi pasi si informatii solicitate, cu atat mai mare este riscul sa piezi vanzarea.

4. Ofera-le servicii excelente clientilor.

O tehnica de vanzare, indiferent daca afacerea este online sau offline, este de a oferi o garantie. In situatia in care clientul e nemultumit de produs sa i se ofere banii inapoi.

Daca vinzi produse digitale, livrarea ar trebui automatizata. Dacă vinzi produse fizice, expedierea rapida este importanta, la fel cum si posibilitatea de a-i oferi cumparatorului posibilitatea de a urmari transportul.

5. Promoveaza magazinul tau.

E nevoie sa atragi persoane in magazin si sa le ajuti sa faca pasul de a realiza o achizitie.Pune-te in pantofii potentialilor cumparatori si intreaba-te ce ar face ei. Cel mai probabil …

– Vor cauta pe Google;
– Vor cere sfaturi pe un forum sau pe retelele sociale, cum ar fi Facebook, Intagram etc.
– Vor cauta recomandari sau recenzii de pe alte site-uri sau de pe retelele sociale;

E important sa investesti o cantitate considerabila de timp si de energie in fiecare saptamana pentru a te promova.

6. Investeste intr-un soft de management al relatiei cu clientii – CRM.

Un astfel de instrument te ajuta sa stii in permamenta lucruri relevante despre clientii tai. Un CRM este mai mult decat o baza de date si te ajuta sa le arati clientilor tai ca ii respecti, ca tii la timpul lor si ca esti in permamenta informat cu privire la nevoile lor.

Si nu in ultimul rand, ai rabdare. Este nevoie de mult timp si efort pentru a construi o audienta si a creste o afacere. Dar nu renunta. Este o provocare plina de satisfactii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *