Cum sa-ti asculti mai bine clientii

Simti ca prietenii, familia si colegii au dificultati in a lasa deoparte smartphone-urile? In mod constant trebuie sa concurezi pentru atentia lor? Daca da, este posibil sa observi ceea ce unele cercetari au inceput sa confirme: tehnologia duce la diminuarea atentiei noastre. Rezultatul final este ca suntem inconjurati de oameni care sunt dependenti de tehnologia portabila si devin din ce in ce mai putin prezenti in timpul interactiunilor fata in fata.

Ca sa intelegi mai bine, in timpul urmatoarei tale intalniri de lucru, priveste in jur si vezi cati oameni se uita la smartphone-ul lor atunci cand ar trebui sa fie atenti la ceea ce se intampla chiar in fata lor. De asemenea, observa numarul de persoane care au plasat smartphone-urile pe masa in fata lor, asteptand urmatoarea sonerie care sa-i scoata din conversatia curenta. Si, exista sanse destul de mari sa constati ca esti si tu unul dintre acei oameni.

In timp ce unele cercetari arata ca oamenii devin din ce in ce mai buni la ceea ce numim multitasking, pur si simplu nu te poti astepta ca oamenii sa acorde intreaga atentie celor doua lucruri in acelasi timp. Ca rezultat, pierdem colectiv capacitatea noastra de a asculta in mod eficient si de a absorbi ceea ce ni se intampla.

Deci, in incercarea de a iesi din aceste obiceiuri, iata cateva sfaturi care iti pot permite sa-ti asculti mai bine clientii.

1. Nu da vina pe tehnologie.

Telefoanele inteligente sunt un simptom al unei probleme care ia amploare, dar asta nu inseamna sa reprezinta cauza principală pentru care ne confruntam cu scaderea atentiei. Oamenii au o probelema cu ascultarea în birou, deoarece am adoptat o cultură de răspuns imediat. Pur și simplu, companiile au ajuns să se aștepte ca angajații să răspundă la e-mailuri în câteva minute și să fie accesibili practic tot timpul.

2. Observa in ce anume iti investesti timpul.

A schimba modul in care ascultam la locul de munca inseamna ca ar trebui sa schimbam modul in care lucram. Prea multi oameni isi petrec prea mult timp in sedinte care nu sunt relevante pentru munca lor. Ca atare, este deosebit de important sa observi in ce anume iti investesti timpul. Gandeste-te la toate intalnirile lungi si plictisitoare la care participi, care nu iti ofera o valoare aditionala pentru tine sau pentru echipa ta. Daca stai prea mult timp in aceste intalniri irelevante, trebuie sa faci ceva pentru a schimba acest comportament. Zilele tale merita sa fie investite in acele lucruri care sunt relevante pentru tine si obiectivele tale. Daca nu te concentrezi asupra lucrurilor potrivite, iti vei pierde in mod natural capacitatea de a acorda atentie lucrurilor care conteaza. Asta inseamna ca ajungi sa iti pierzi inclusiv capacitatea de a asculta corect, pentru ca zilele tale sunt pline de lucruri pe care nu trebuie sa le asculti.

3. Pune intrebari.

Cea mai buna modalitate de a-ti imbunatati abilitatile de ascultare este sa adresezi intrebari. Acest lucru se antreneaza in timp, dar si rezultatele sunt pe masura. Sa adresezi intrebari este cea mai buna modalitate de a te asigura ca primesti corect informatiile de care ai nevoie si este cu siguranta cel mai bun mod de a te asigura ca iti vei aminti despre ce a fost discutia. Pe de alta parte, intrebarea este cea mai buna modalitate de a invata despre ceva (sau cineva) nou pentru tine.

4. Accepta feedbackul.

Una dintre cele mai bune modalitati de a deveni un bun ascultator este sa fii receptiv la feedback – indiferent daca este solicitat sau nu si daca este pozitiv sau nu. Multi dintre noi ar putea sa nu fie receptivi la feedback pentru ca la un moment dat au fost raniti, dar cu toate acestea, feedbackul ne poate ajuta enorm de mult sa devenim mai buni in ceea ce facem.

Daca inveti sa accepti feedbackul intr-o maniera constructiva si pozitiva, acesta te va ajuta sa te adaptezi si sa iti imbunatatesti capacitatea de lucru.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *