CRM-ul si strategia castigatoare

Odata cu introducerea unui sistem avansat al relatiei cu clientii (CRM), intreprinderile sunt mai disponibile sa-si plaseze clientii pe primul plan. In acelasi timp, cu toate ca a fost dovedit faptul ca un sistem CRM folosit in mod corespunzator poate creste in mod substantial vanzarile companiei, sunt studii care arata faptul ca multe dintre companiile care apeleaza la CRM nu stiu cum sa-l utilizeze in mod corect.

Fara o strategie clara in ceea ce priveste implementare unui astfel de instrument, companiile risca sa piarda multe dintre avantajele pe care un CRM le poate oferi.

Mai jos, venim cu cateva ponturi care te pot ajuta sa dezvolti o strategie castigatoare CRM pentru compania ta.

1. Stabileste unde vrei sa ajungi.

Mai mult decat orice altceva, un CRM ar trebui sa ajute compania sa-si atinga obiectivele. Ca atare, primul pas in implementarea unei strategii CRM este sa identifici aceste obiective. Odata ce stii exact unde vrei sa ajungi si ce anume vrei sa realizezi, urmatorul pas e sa stabilesti cum anume intentionezi sa atingi aceste obiective. Fa in asa fel incat obiectivele sa fie realizabile, usor masurabile si specifice.

2. Prioritizeaza clientii.

In mod obisnuit, companiile isi doresc sa ii trateze pe clienti in mod egal. Problema este ca lumea afacerilor nu este o democratie; pentru ca o companie sa aiba succes, aceasta trebuie sa fie dispusa sa-si prioritizeze clientii in functie de cat de profitabili sunt. Spre exemplu, clientii care se intorc sunt adesea mai valorosi. Organizatia ta poate avea insa propria definitie a ceea ce face ca un client sa fie valoros, deci depinde de tine sa identifici trasaturile pe care le cauti cel mai mult la un client.

3. Comunica cu angajatii.

CRM-ul tau poate fi conceput pentru a gestiona cantitati mari de date si pentru a facilita comunicarea intre diferite grupuri, insa personalul tau va determina daca obiectivele companiei tale sunt sau nu indeplinite. Implica-i asadar pe angajati in fiecare etapa a procesului de strategie.

4. Incerca modificarile.

Daca un aspect al afacerii tale nu functioneaza asa cum ar trebui, s-ar putea sa te simti presat sa implementezi noi politici si tehnologii cat mai repede posibil, intr-un efort de a minimiza orice fel de daune. Problema cu aceasta mentalitate este ca prea multe schimbari simultan pot avea un impact negativ asupra productivitatii angajatilor. Tine cont de angajati si, ori de cate ori este posibil, introdu treptat noile politici CRM.

5. Sincronizeaza totul cu CRM.

Sincronizarea tuturor lucrurilor te va ajuta sa te asiguri ca folosesti CRM-ul la capacitatea lui maxima.

6. Evalueaza si imbunatateste constant.

Fiecare afacere isi are propriile provocari si nici o strategie CRM – indiferent de cat de buna si de specifica ar fi – nu va putea sa raspunda cu exactitate pentru fiecare contingenta posibila. Accepta acest lucru și reevalueaza abordarea in cazul in care devine evident ca ceva nu functioneaza in parametri normali.

Este posibil sa fie nevoie de timp si de efort, dar daca reusesti sa dezvolti strategia potrivita, vei descoperi ca un CRM are potentialul de a-ti perfectiona relatiile cu cei care te tin in afaceri .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *